Banánový chlebíček


Dnešní recept začnu tak trochu netradičně - vtipem... Hodně starým, ale výstižným...

Víte proč žena vaří v šesti hrncích???

 ....NO PROTOŽE V ŠESTI HRNCÍCH!!!! 😁😁😁

To je přesně ten vtip, na který jsem si vzpomněla po přečtení receptu na tenhle chlebíček. Já, ta co má ráda vaření (i pečení) v jednom hrnci (z úspory času i úklidu), se rozhodla kouzlit minimálně ve třech mísách!

Aby toho nebylo málo, nemám ráda banány! Jednak proto, že mi nechutnají a pálí mi po nich žáha a taky proto, že i když moje ekologické smýšlení není zrovna na výbornou, tak nechápu, proč se sem musí vozit zelené ovoce přes celý svět, aby se v jakýchsi plynových komorách za Prahou nechaly dozrát! No, dozrát?! Předdozrát, dozrávají nám až doma, kdy se na nich ukazují ty černé tečky a právě pro ty, je už nikdo nechce jíst.
A tak to bylo i nás. Nejdřív "juchů, máme banány" (to je slávy, když je náhodou koupím)! a pak tam tak osamoceně zevlují v míse a čekají, kdy se do nich pustí octomilky.

Banánový chlebíček je super způsob, jak se (pře)zralých banánů zbavit. A to je vlastně ten důvod, proč jsem všechno toto drama podstupovala 😏
Jdeme na to! 

Co budeme potřebovat? 


110 g másla
200 g cukru
2 vejce (oddělit žloutky od bílků)
vanilkový cukr
3 zralé banány
280 g mouky (100 g polohrubé, 100 g špaldové celozrnné, zbytek pohankové)
1 vrchovatá kávová lžička jedlé sody
špetku soli
80 ml mléka

Postup:

Nejdříve si připravte 3 - 4 mísy (3 jen v případě, že banán budete rozmačkávat na talíři) 😉

V první vyšlehejte máslo, cukry a 2 žloutky, pak přidejte rozmačkané banány (ty se musí rozmačkat v druhé misce/talíři), pak po částech přisypte mouku se sodou a solí (ze třetí mísy) a dolévejte mlékem (odměrka?). Nakonec opatrně vmíchejte vyšlehaný tuhý sníh z bílků (ze čtvrté mísy).
Pečte ve formě na chlebíček, buď vymaštěnou a vysypanou hrubou moukou, anebo vystlanou pečícím papírem. Pečení trvá asi hodinu na 180°C.

PS: Už jsem pár receptů na banánové chleby zkoušela a nikdy to nebylo ono. Všechny jsou z hladké mouky a těsto je na mě moc betonové a mazlavé. Tentokrát jsem se nenechala zlákat a dala polohrubou mixnutou celozrnnými. A musím říct, že je naprosto dokonalý. 
Můžete přidat i ořechy, hrozinky, brusinky, semínka... 

Pokud někdo vyzkoušíte, dejte vědět!

Recept je s drobnými úpravami převzat z www.foodlover.cz








Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.