Špaldovo-žitné krekry, aneb křupání které tolik nemrzí

krekry ze špaldové a žitné mouky


Taky máte večer ještě na něco chuť a pak si to vyčítáte? Já celkem často. A tak jsem zkusila tyhle krekry a zachutnaly nám. Zkusíte je také? Je to snadné.

Na jeden plný plech budete potřebovat:
110 g špaldové mouky (já měla doma T630)
110 g celozrné žitné mouky
téměř celé balení cottage sýru (tj. necelých 200 g)
2 lžičky prášku do pečiva
2-3 lžíce mléka
3 lžíce oleje (použila jsem slunečnicový)
větší špetka soli
dle chuti sušený česnek, tymián, petrželka


semínka na posypaní
rozšlehané vejce na potření

Ze všech ingrediencí vypracujte hladké těsto. Mouky jsou trochu nepoddajné, tak se nebojte, že to trvá déle. Pokud se hmota nebude chtít spojit, přidejte trošku oleje a mléka.
Poté na vále těsto rozválejte na placku. (Těsto jsem vyválela přes fólii, abych nemusela podsypávat zbytečně moukou.) A rádýlkem vykrojte tvary, které se vám líbí. Přeneste na plech, potřete rozšlehaným vejcem a posypejte oblíbenými semínky.
Pečte zprvu na 200 °C cca 10 minut, pak teplotu snižte na 170 °C a dopečte zhruba 10 – 15 minut.

Já ke krekrům vyrobila ještě jednoduchý dip, aby se nám tolik neprášilo z pusy. ;-)
Smíchala jsem: malý řecký jogurt s trochou nízkotučného tvarohu a přidala: sůl, pepř, sušený česnek a bylinky, co jsem použila do krekrů. Přisypala i pár semínek a bylo hotovo.


2 komentáře:

  1. Recept vypadá skvěle Maruško :) Přítel miluje různé zobání večer k telce, tak nám to určitě v dohledné době připravím :) Navíc je recept ze samých dostupných surovin :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, díky za pochvalu. :-) U nás to taky prošlo i u mužské části rodiny, tak věřím, že i přítel bude s radostí křoupat :-)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.