Vaječný likér - 3 suroviny a je to!

Foto: Luckyzivot.cz
Vánoce, to není jen jídlo, ale i dobré pití. Zimní počasí přímo vybízí k teplým a často i alkoholických nápojů. Jasnými zástupci jsou svařené víno, punč a všemožné likéry.

Já letos neodolala klasice - vaječnému likéru. Ano, správně, záměrně se vyhýbám označení "koňak", protože dodnes slyším našeho pana učitele na stolničení, jak nás všechny opravuje, že "koňak je jen jeden a tyto tlamolepy můžeme maximálně nazývat likéry" 😏 Některé rady se nesmazatelně zaryjí do mysli (chtě, nechtě).

Troufnu si říct, že letošní advent se nesl v duchu domácích "vaječňáků". Každý foodbloger i server s podobným zaměřením publikoval několik zaručeně nejlepších receptů. Ano, i já jich několik rozklikla, ale všechny byly na můj vkus moc složité. Mléko, smetana, moučkový cukr, vanilkový cukr, žloutky, alkohol a co já vím co ještě.

Rozhodla jsem se, že nebudu pozadu a i já nabídnu ten nejlepší recept z nejlepších. Stačí vám skutečně jen 3 maximálně 4 suroviny 😉


Můj recept:

4 plechovky slazeného zahuštěného mléka v plechovce ( používám Salko a dávám 2 slazené a 2 neslazené)
6 žloutků
0,5 l tuzemáku 
(1 vanilkový cukr)

Postup je snadný. Smíchejte žloutky, mléko a tuzemák a naplňte do lahví. Důležité je nalévat likér přes sítko, které zachytí zbylé blanky z žloutků.

A to je vše, přátelé :-)

1 komentář:

Používá technologii služby Blogger.